Førstehjælp

Førstehjælpskurserne afholdes på Rødovre eller Kirkebjerg Køreskole i samarbejde med de andre køreskoler i Fairdrivegruppen.

Færdselsrelateret førstehjælp

Alle, som skal erhverve kørekort første gang, skal gennemgå et 8 timers færdselsrelateret førstehjælpskursus udført af instruktører godkendt af Dansk Førstehjælpsråd.

Skolen afholder Færdselsrelateret førstehjælpskursus på Rødovre Køreskole og i samarbejde på Kirkebjerg Køreskole.

Ca. hver 2.-3. lørdag på Rødovre Køreskole, Rødovrevej 245, 2. sal, 2610 Rødovre
Ca. 1 x om måneden på Kirkebjerg Køreskole, Brøndbyvestervej 25, 2600 Glostrup

Se datoer og sted længere nede på siden.

Hvorfor er det vigtigt, at du kan førstehjælp?

Udover, at det er lovbestemt, giver din deltagelse på et førstehjælpskursus dig mulighed for at kunne hjælpe andre, når en ulykke indtræder eller pludselig sygdom opstår.

Med din førstehjælpsuddannelse bliver du i stand til at hjælpe andre, som kommer til skade i trafikken, i hjemmet, på arbejdspladsen og i fritiden.

Førstehjælp tilmelding

Tilmelding info

Pris 700,- kr

Alle er velkomne til at tilmelde sig, uanset om du er elev hos os

– opkræves med pakken, hvis du er elev hos os

Tilmeld dig ved at udfylde formularen.

Adresser:

Rødovre Køreskole
Rødovrevej 245, 2. sal
2610 Rødovre

Kirkebjerg Køreskole
Brøndbyvestervej 25
2600 Glostrup

Vi tilbyder førstehjælpskursus følgende datoer – Flere datoer kommer løbende:

Søndag d. 03.03.2024 på Kirkebjerg Køreskole kl. 9.30 – Holdet er fuldt. Tilmeld evt. et andet hold og ønsk venteliste til dette.

Lørdag d. 16.03.2024 på Rødovre Køreskole kl. 9.30 – Holdet er fuldt. Tilmeld evt. et andet hold og ønsk venteliste til dette.

Søndag d. 07.04.2024 på Kirkebjerg Køreskole kl. 9.30

Lørdag d. 13.04.2024 på Rødovre Køreskole kl. 9.30

Lørdag d. 27.04.2024 på Rødovre Køreskole kl. 9.30

Lørdag d. 18.05.2024 på Kirkebjerg Køreskole kl. 9.30

Flere datoer følger løbende

Ofte stillede spørgsmål

Du har helt sikkert en masse spørgsmål vedrørende forløbet, og disse er du altid mere end velkommen til at kontakte os omkring. Vi har gjort vores bedste for at besvare de typiske spørgsmål nedenfor.

Førstehjælpskurserne afholdes på en af skolerne. Se hvor ud for den enkelte dato.

Rødovre Køreskole, Rødovrevej 245, 2., 2610 Rødovre

Kirkebjerg Køreskole, Brøndbyvestervej 25, 2600 Glostrup

Udover, at det er lovbestemt, så opnår du færdigheder i at genkende symptomer på hjertestop, kredsløbssvigt, stroke og meget mere – og ikke mindst får du færdigheder i at give førstehjælp

– og selvfølgelig: hvordan du kan forebygge og hjælpe med at håndtere ulykker i trafikken.

Hos os klarer vi resten. Det vil sige, at du ikke behøver at aflevere beviset til os. Det bliver automatisk uploadet til Køreprøvebooking og vi sørger for endelig godkendelse.